موفقیت در فروش در شرایط سخت بازار رکود در فروش

موفقیت در فروش

موفقیت در فروش حتما در سال 99 با سال های دیگه فرق کرده. سالی که هم تحریم ها ، هم تصمیمات اشتباه مسئولین کشور و هم کرونا مزاحم فروش و فروشندگان زیادی شد.

اگه شما داری این مقاله رو میخونی به خاطر اینه که شما هم دوست داری فروشنده بهتری باشی و فروش بیشتری انجام بدی.

پس با من همراه باش تا رازهای موفقیت در فروش در این سال سخت رو برات بگم:

 

اولین نکته موفقیت در فروش

برای اینکه فروشنده موفق تری باشی لازمه که بشنوی. مهمترین مهارت یک فروشنده ، مهارت همدلی ست. و مهمترین ابزار همدلی ، خوب شنیدن.

اگر نتونی حرفهای مشتری رو به خوبی بشنوی ، اصلا نمیتونی به خوبی باهاش همراهی کنی.

امسال که شرایط خیلی سختی برای همه مردم شده ، حتی پولدارها هم مثل قبل به راحتی خرید نمیکنن. به نظر میاد که همه دنبال گوش شنوا برای حرفهای دلشون میگردن.

فرقی نمیکنه که چی میفروشی. مهم اینه که مشتریهای همه مشاغل سختتر از سال های قبل خرید میکنن. پس مساله مشتری رو خوب بشنو و قبل از اینکه راه حلی براش ارایه کنی ، باهاش همدلی کن.

مشتری اهل حرف زدن نیست

اگر مشتری اهل حرف زدن نیست ، شما باهاش حرف بزن. اما ازش سوال کن و مشتاقش کن درباره چیزی که دوست داره حرف بزنه. هر کسی توی ذهن خودش دغدغه ای داره که اگر دربارش با کسی حرف بزنه یعنی که بهش اعتماد کرده.

پس یادت باشه که خیلی از وقت ها ، حرف نزدن مشتری به دلیل عدم اعتماد به شما فروشنده هست. و وقتی که مشتری اعتماد نکنه ، خریدی هم اتفاق نمی‌افته.

پس سوال کردن راهی برای ایجاد اعتماد و مشتاق کردن مشتری به حرف زدنه. از مشتری سوالای خوب بپرس تا پاسخ های عالی دریافت کنی.

اگر نمیدونی که چجور سوالاتی بپرسی ، پیسنهاد میکنم که آموزش فروش غیرمستقیم رو ببینی :

” فروش غیرمستقیم – آموزش نفوذ به قلب مشتری ”  (اینجا بزن)

اگر پول داری تبلیغ کن وگرنه اینکار رو انجام بده

خیلی از وقت ها فروشنده ها میدونن که چطور تبلیغ کنن اما یا تبلیغ کردن در کسب و کار به عهده کسی دیگه است (مثلا مدیر یا صاحب کسب و کار) و یا پول کافی برای تبلیغات ندارن.

این جور مواقع بهترین کار برای موفقیت در فروش ، استفاده از تکنیک پیچ گوشتی هست.

اگر بولدوزر داری ، سریع دیوار بین خودت و مشتری رو خراب کن و بهش بفروش. اما اگر نداری ، یه پیچ گوشتی بردار و آروم آروم دیوار بین خودت و مشتری رو خراب کن.

یه مثال میزنم : وقتی پول تبلیغ نداری ، به مشتری هی پیشنهاد کوچیک و ردنشدنی بده. پیشنهادی که مشتری از خریدش نترسه و پول زیادی هم نخواد بده. اینجوری مشتری با ریسک خیلی پایین یا بدون ریسک و بدون ترس ، وارد یک معامله با شما میشه.

وقتی تونستی اعتماد اولیه مشتری رو جلب کنی ، برای دفعات بعدی سعی کن که پیشنهادات رو کم کم افزایش بدی و مشتری رو مشتاق کنی که محصول بیشتری از شما بخره.

موفقیت در فروش یک شبه نیست اما مشتری یک درصدی عالیه !

موفقیت در فروش یک شبه اتفاق نمی‌افته اما به محض اینکه بتونی مشتری یک درصدی خودت رو پیدا کنی ، رشد میکنی و به فروش بالایی دست پیدا میکنی.

یه قاعده تست شده در فروش هست که میگه اگر شما به 1000 نفر پیشنهاد فروش بدی ، در حالت معمول 100 نفر به پیشنهادت گوش میدن و 10 نفر از شما میخرن.

و البته از بین اون 10 نفر ، یکیشون خرید بالایی انجام میده. معمولا بیش از 50 درصد فروش شما رو میخره.

عدد 1111 به عنوان یه اصل در فروش هست که بارها توسط شرکت های بزرگ سنجیده شده و آزمایش شده. من هم طبق تجربیات خودم مطمئنم که با یکم کم و زیاد ، برای شما هم همین اتفاق میافته.

موفقیت در فروش به پایداری شما خیلی وابسته ست

اگر میخوای که موفیت در فروش رو تجربه کنی ، حتما باید در کار خودت پایدار باشی. پایداری به معنی پیگیری های هر روزه تا زمانی هست که به موفقیت برسی.

مثل آب که حتی با حرکت مقدار خیلی کم ولی در طولانی مدت میتونه یه سنگ رو سوراخ کنه.

متاسفانه خیلی از فروشنده ها فقط با یک بار پیگیری کردن مشتری هاشون ، خسته میشن و مشتریها رو برای بار دوم هم پیگیری نمیکنن.

پنجه طلایی رو رعایت کن!

برای رسیدن به موفقیت در فروش ، حتما اصل پنجه طلایی رو رعایت کن. هر مشتری لازمه که 5 بار توسط شما پیگیری بشه تا تبدیل به مشتری نهایی بشه.

اصل پنجه طلایی یه آموزش خیلی مهمه که حتما در یک مقاله جداگانه دربارش برای شما مینویسم. فقط یادت باشه که با کمتر از 5 بار پیگیری یه مشتری ، اصلا فروش انجام ندادی.

این مقاله ادامه داره ….


اگر سوالی داری در پایین همین صفحه در قسمت دیدگاه بپرس :

این پست دارد 3 نظر

  1. بسیار عالی ، تاثیر گذار و کاربردی
    آقای حسنی عزیز ممنون از زحمات شما

  2. خیلی عالی ممنونم از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

×
×

سبد خرید