راه های جذب مشتری در مغازه – ورودی مغازه را زیاد کن!

راه های جذب مشتری در مغازه محسن حسنی
راه های جذب مشتری در مغازه خلاصه میشن به راه های بازاریابی!
برای اینکه بتونی ورودی مغازه رو زیاد کنی ، نیاز داری به روش های بازاریابی. روشهایی که باعث بشه مشتری بیشتری به مغازه بیاد و همینطور مشتری های قبلی هم دوباره به مغازه سر بزنن.
فرقی نمیکنه که چی میفروشی ، به هر حال نیاز داری که یه تعداد مناسبی مشتری داری که بتونی از بین اونها به 20 درصشون فروش رو انجام بدی.
توی این مقاله چند نکته برای اضافه کردن ورودی مغازه رو گفتم :
راه های جذب مشتری در مغازه
روش اول : تبلیغ دهان به دهان
یکی از موثرترین راه های جذب مشتری در مغازه ، تبلیغ دهان به دهان هست. یعنی اینکه به اطرافیان خودتون اطلاع بدید که مغازه تون رو راه انداختید و یا جنس جدید آوردید.
حتی اگر شیرآلات صنعتی میفروشید ، به خانم های فامیل هم اطلاع بدید. وقتی کسی توی جمع خانواده و آشناهاتون درباره شما صحبت میکنه ، اگر بدونه که شما توی مغازه چی میفروشید ، اون رو هم جزء تعریفش برای دیگران میگه.
همین گفتگوهای خانوادگی و دوستانه باعث مطرح شدن شغل و محصولات شما میشه و از بین کسانی که میشنون ممکنه مشتری هایی داشته باشید.
روش دوم : تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی خیلی روشهای زیادی داره که اینجا بعضی هاش رو میگم. پخش تراکت ، پخش خودکار و اکسسوری های شخصی با نام و نشان شما ، نصب بنر و تابلوی تبلیغاتی (در اندازه های مختلف روی سردر مغازه ، در سطح شهر و …) ، پخش صوت ضبط شده (برخی مغازه های پوشاک و خرده فروشی ها اینکار رو میکنن) و …
روش سوم : اطلاع رسانی به همسایه ها
یکی دیگه از راه های جذب مشتری در مغازه که خیلی خوب جواب میده ، اطلاع رسانی به همسایه هاست.
هم خانه های همسایه و هم مغازه های اطراف. نزدیکترین مشتری های شما همیشه همسایه هاتون هستن. حتی اگر محصول تخصصی میفروشید ، دونستن همسایه ها کمک میکنه دیگران هم از محصول شما با خبر بشن.
حتی ممکنه کسی از همسایه ها آدرس محصول شما رو بپرسن.
راه های جذب مشتری در مغازه محسن حسنی
روش چهارم : شبکه های اجتماعی
حتی اگر قصد فروش در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی رو ندارید ، باز هم مهمه که در این شبکه ها فعال باشید و محصول خودتون رو معرفی کنید.
شبکه های اجتماعی محلی برای اطلاع رسانی هم هست.
اگر هم اهل تولید محتوا نیستید اشکال نداره ، همین که در این شبکه ها با مردم دیگه در ارتباط باشید و پست ها رو لایک کنید و کامن بذارید ، با شما و محوصل تون آشنا میشن و خودشون سراغ تون رو میگیرن.
روش پنجم : داشتن وب سایت
داشتن وب سایت رو خیلی ها جز راه های جذب مشتری در مغازه نمیدونن. ولی جالبه بدونید که در سال 1399 که مردم به خاطر کرونا نتوستن از مغازه ها خرید کنن ، خریدهاشون رو بیشتر از وب سایت ها انجام دادن.
از دستمال کاغذی و نان تا خودرو رو میشه در سایت فروخت. پس دست به کار بشید و یه سایت برای مغازه تون راه بندازید.
روش ششم : تلویزیون رو خاموش کن!
خیلی ها رو دیدم که راه های جذب مشتری در مغازه رو میپرسن اما وقتی به مغازه شون میرم میبینم که تلویزیون توی مغازه دارن و دایم هم روشنه و خیلی وقتها هم حواسشون به تلویزیون هست.
خواهشا تلویزیون رو کلا از مغازه جمع کنید. تلویزیون باعث حواس پرتی خود شما و مشتری تون میشه.
و اینجوری مشتریها برای دفعات بعدی مایل نیستن که به سراغ شما بیان.
روش هفتم : مشتری هات رو نگه دار!
راه های جذب مشتری در مغازه فقط مختص به جذب اولیه مشتریها نیست. شما باید بتونید مشتری های قبلی رو دوباره به مغازه بیارید. 
یکی از شرطهای برگشت مشتری به مغازه ، راضی بودنش از خرید هست. پس صداقت در فروش رو هیچوقت فراموش نکن.
یه روش ساده برای نگه داشتن مشتری ، تخفیف دادن به ازای هر 3 یا 5 خرید هست.
راه های دیگه ای هم هست برای راضی نگه داشتن مشتری که در مقالات بعدی براتون مینویسم. (اینجا بزن)
روش هشتم : مشتری رو هیجان زده کن!
مسابقه ، جایزه ، قرعه کشی ، تخفیف ، فروش اجناس فصل در موقع مناسب و … راه هایی هستن برای هیجان زده کردن مشتری.
برای اجرای این روش ، زمان رو محدود کنید. در زمان محدود هیجان بیشتری ایجاد میشه.
راه های جذب مشتری در مغازه محدود به این 8 روش نیست. حتما روشهای بیشتری رو در مقالات بعدی براتون مینویسم. اینها رو سریع اجرا کنید و نتیجه رو پایین همین صفحه برامون به اشتراک بذارید.
×
×

سبد خرید