مدیریت هوشمند جهانی – رادیو هوشمندی (قسمت چهارم)

مدیریت هوشمند جهانی لازمه هر کسب و کاری است که قرار است توان رقابت در سطح بین المللی برای خود ایجاد کند.

زمانی که می خواهیم مدیریت یک کسب و کار را به عهده بگیریم (به عنوان صاحب کسب و کار یا فقط مدیر آن) باید توان تعامل با تغییرات جهانی را در خودمان ایجاد کنیم.

بسیاری از کسب و کارهای روز دنیا که توانسته اند در سطح جهانی (فراتر از کشور خود) فعالیت کنند ، دائما به دنبال به روز رسانی دانسته های خود و کارکنان شان هستند.

دانستن علوم جدید و استفاده از ابزارهای نوین می تواند کمک بسیار بزرگی به مدیریت جهانی کسب و کارهای ایرانی نماید.

جدیدترین و مهمترین علومی که می تواند به همه کسب و کارهای سنتی و حتی نوین کمک کند ، دانستن درباره هوش مصنوعی و همچنین علوم روانشناختی برای در اختیار گرفتن توان نیروی انسانی و ماشین به صورت همزمان است.

در انقلاب صنعتی سوم ، اکثر کسب و کارها ، فقط به استفاده از ماشین های خودکار (کامپیوترها و …) و همچنین به استفاده از انسان  ها در نقش ماشین های خودکار می پرداختند.

اما در هزاره سوم لازم است تا به نگاهی دوباره به نقش انسان در کسب و کارها داشته باشیم تا بتوانیم تعریف جدیدی در زمینه استفاده از ابزار ماشینی و انسان ها در مدیریت جهانی کسب و کارها ایجاد کنیم.

این مقاله را بخوانید : هوشمندسازی کسب و کار یا کسب و کار هوشمند

مدیریت هوشمند جهانی

رادیو هوشمندی (قسمت چهارم) :

 لزوم هوشمندسازی در مدیریت هوشمند جهانی

  برای دانلود فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنید (حجم ۴/۲۶MB) 

  برای دانلود فایل Pdf کافیست اینجا کلیک کنید  

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

سلام به شما همراهان عزیز و ارجمند

من محسن حسنی مشاور و مدرس هوشمند سازی کسب و کار ، خوشحالم که در رادیو هوشمندی چهارم با شما هستم تا درباره لزوم هوشمندسازی در مدیریت کلاس جهانی با شما صحبت کنم.

بسیاری از ما میدونیم که دنیا به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است و اگر به تاریخ انقلاب صنعتی نگاه کنیم  ، می بینیم که انسانها برای استفاده بهینه از منابع خودشون دائماً به دنبال راهکارهای جدید هستند.

به همین خاطر در انقلاب صنعتی سوم که به نام عصر اطلاعاتی می‌شناسیم ، سعی کردیم تا با سیستم سازی ، حجم فراوانی از اطلاعات رو ‌آوری می‌کنیم و با تکیه بر این اطلاعات کسب و کارها را توسعه بدهیم.

 و الان در هزاره سوم مدیران در کلاس های جهانی علاوه بر سیستم سازی برای جمع آوری اطلاعات به دنبال هوشمند سازی سیستم هاشون هستند تا بتونند با تحلیل درست اطلاعات و شناخت بیشتر انسانهای اطراف کسب و کارشون مثل همکاران مشتریان شرکا و رقیبان، کسب و کارشون رو در سطح جهانی برای فرهنگ ها و جوامع مختلف توسعه  بدهند.

مدیریت هوشمند جهانی در ایران

ما هم در کشور خودمون اگر بخواهیم انسان های زیادی رو تحت تأثیر قرار بدیم باید بتونیم در مدت زمان کوتاهی درباره خواسته ها ،نیازها، فرهنگ ها و باید و نباید ها اطلاعات درستی داشته باشیم.

و به دست آوردن حجم زیادی از اطلاعات و تحلیل و آنها فقط با ساخت سیستم های قدیمی امکان پذیر نیست و باید علاوه بر ساخت سیستم در کسب و کار به فکر هوشمند سازی این سیستم ها هم باشیم.

پس اگر بخواهیم که در کلاس جهانی کار  کنیم ، باید علم روز رو بشناسیم و بتونیم سیستم های کاری مون رو منطبق بر علم روز به روز رسانی کنیم.

جدیدترین علم روز دنیا هوش مصنوعی است و معمولترین بخش هوش مصنوعی هم که در همه کسب و کارها کاربرد داره ، تحلیل هوشمند اطلاعات است.

و همینطور علوم روانشناختی برای شناخت درست نیازها و خواسته های انسانها است.

لزوم دانستن بیشتر درباره علوم روانشناختی و هوش مصنوعی

 

این مقاله را بخوانید : جمع آوری اطلاعات (جمع آوری هوشمند اطلاعات برای بازاریابی و فروش هوشمند)

 

من توصیه می کنم اگر می خواهید کسب و کاری در کلاس جهانی داشته باشید حتما درباره این دو علم ، یعنی هوش مصنوعی و علم روانشناختی انسان ها،  اطلاعات حتی اگر شده جزئی به دست بیاریم.

و سعی کنیم تا با استفاده از این دو علم قابلیت های انسان ها و ماشین ها رو  به درستی بشناسیم و درک کنیم.

قطعاً شناخت و درک توانایی انسان و توانایی ماشین و استفاده هر دوی اینها  کمک بسیار زیادی در توسعه و رشد کسب و کارها در کشور ما که یک کشور در حال توسعه هست ، خواهد داشت.

امیدوارم که شما هم با مطالعه منابعی که در این سایت و یا سایر منابعی که در این دو زمینه ارائه میشه، به این نقطه نظر برای رشد و توسعه کسب و کار خودتون برسید.

ممنون از اینکه در این رادیو هوشمندی چهارم با من همراه بودید به امید موفقیت های روزافزون شما دوستان عزیز و گرامی.

×
×

سبد خرید