ویزیتور دارویی چیست؟ ویزیتور موفق دارویی چطور کار می کند؟

ویزیتور دارویی

ویزیتور دارویی شخصی است که برای فروش محصولات دارویی به داروخانه ها ، مراکز درمانی ، فروشگاه های آرایشی بهداشتی و حتی آرایشگاه ها مراجعه میکند.

و یا به صورت تلفنی محصولات را به فروش می رساند.

ویزیتور دارویی تفاوت های جزئی ولی مهمی با ویزیتور مواد غذایی دارد.

 

تجربه خودم در سال 1402 از راه اندازی ویزیتوری مواد غذایی

 

ویزیتور مواد غذایی باید به صورت متناوب و حداقل هر هفته یک بار به فروشگاه مقصد سر بزند. اما ویزیتور دارویی تا ماهیانه یکبار هم برای مراجعه میتواند اقدام کند.

همین فاصله به ویزیتور دارویی کمک میکند که تعداد بیشتری از فروشگاه و داروخانه ها را سرکشی نماید.

یک ویزیتور دارویی باید 3 کار مهم را انجام دهد:

1- بازاریابی

بازاریابی به معنی پیدا کردن مشتری است. بازاریابی را می توان به چند روش انجام داد. اما معروفترین روش های بازاریابی ، ارتباط حضوری در محل مشتری ، تماس تلفنی با مشتری ، جستجوی اطلاعات مشتری در اینترنت ، حضور در نمایشگاه ها و … که به هر نحوی کمک میکند تا شما اطلاعاتی از مشتری به دست آورید و ارتباط اولیه با او شکل بگیرد.

2-فروش

بعداز جمع آوری اطلاعات از مشتری که ممکن است همزمان با فروش یا قبل از آن انجام شود ، لازم است تا با انجام تکنیک های فروش ، کار را نهایی کنید. یعنی فروش را به اتمام برسانید.

فروختن نیاز به انجام کارهای مشخصی دارد و فقط ارایه محصول در زمان بازاریابی (یا بهتر بگویم فقط تبلیغ محصول) کافی نیست.

فروختن نیاز به اتمام دارد. بسیاری از ویزیتورها ، فروش را از دست میدهند فقط به خاطر اینکه در لحظه مناسب ، کار فروش را به اتمام نمی رسانند.

3- یادداشت برداری و سنجش

بعداز اتمام فروش مهمترین کاری که باید انجام دهید ، یادداشت برداری از روند بازاریابی تا اتمام فروش است.

اگر ندانید که کدام روش های بازاریابی و فروش بهتر از بقیه بودند، اگر ندانید که کدام روشها سریعتر و کدام زمانبر بوده اند، اگر ندانید که کدام نکات باعث از دست رفتن فروش شدند ، هیچ وقت امروز با فردای شما در بازایابی و فروش تفاوت نمیکند.

و این یعنی عدم رشد و پیشرفت!!!

برای هر کدام از این موارد دنیایی از تجربه و دانش لازم است تا در روند رشد و پیشرفت خود به دست بیاورید.

و اگر قصد رشد کردن را نداشته باشید ، هیچگاه از سطحی که هستید رشد نمیکنید. و هیچگاه به آرزوهای خود در شغل ویزیتوری نمیرسید.

 

برای یادگیری ویزیتوری و تبدیل شدن به یک ویزیتور حرفه ای پیشنهاد میکنم که آموزش “صفر تا صد ویزیتوری” را از لینک زیر ببینید :

آموزش صفر تا صد ویزیتوری (اینجا بزن)

ویزیتور دارویی

ویزیتور دارویی چه تفاوتی با سایر ویزیتورها دارد؟

1- ویزیتور دارویی با محصولاتی در ارتباط است که برای شناخت ، نیاز به سطح اطلاعات بیشتری دارد.

اگر نتوانید دانشی که درباره محصولات لازم است را به دست آورید ، قطعا فروش خوبی را رقم نخواهید زد.

به عنوان مثال فروختن یک بسته آب معدنی قطعا با فروختن یه بسته کرم دست و صورت از لحاظ میزان دانشی که شما به عنوان ویزیتور لازم دارید ، متفاوت است.

2- تفاوت دیگر ویزیتور دارویی با سایر ویزیتورها سطح مشتری های شماست.

ویزیتور دارویی معمولا با افرادی که تحصیلات و یا لااقل دانش بیشتری دارند ، در ارتباط است. ویزیتور دارویی باید خودش را دایم به روز کند تا از لحاظ ارتباط با مشتری دچار مساله نشوید.

3- ویزیتور دارویی باید خوش پوش‌تر و لفظ‌قلم‌تر از دیگران باشه

همونجور که جامعه پزشکی یه سطح خاصی از مردم جامعه رو تکیل میده ، باید ویزیتور دارویی هم سعی کنه تا مشابه خود پزشک ها خوش پوش و خوش رفتار باشه تا بتونه در دایره فکری پزشک ها نفوذ کنه.

یادتون باشه توی هر صنفی که وارد بشی باید همرنگ اعضای همون صنف باشی تا تو رو بهتر بپذیرن.

 

نتیجه گیری

ویزیتور دارویی یکی از شغل های پردرآمد است که میتواند شما را به آرزوهایتان برساند. البته به شرطی که خودتان را دایم به روز نگه دارید و سطح اطلاعات مناسبی داشته باشید.

 

برای یادگیری ویزیتوری و تبدیل شدن به یک ویزیتور حرفه ای پیشنهاد میکنم که آموزش “صفر تا صد ویزیتوری” را از لینک زیر ببینید :

آموزش صفر تا صد ویزیتوری (اینجا بزن)

×
×

سبد خرید