متقاعدسازی مشتری آنلاین – فقط یک شروع یا راهی بلند مدت ؟

متقاعدسازی مشتری آنلاین

متقاعدسازی مشتری آنلاین یکی از سخت ترین بخش های هر کسب و کار مجازی است.

در دنیای مجازی به دلیل اینکه مشتری را نمی‌بینیم و نمی توانیم احساسات او را درک کنیم ، به سختی می‌توانیم بر روی احساس او اثر بگذاریم.

طبق گفته تقریبا تمامی استادان فروش در کسب و کارهای سنتی ، فروش یک کار احساسی است.

حتی در جدی‌ترین فروش‌ها مثل فروش بشکه‌های نفت ، کافی است که حس مثبتی در وجود خریدار به وجود بیاورید ، فروش اتفاق می‌افتد.

شاید شما خواننده عزیز با این جمله خیلی موافق نباشید. ولی از شما می‌خواهم یک لحظه به اخبار روزهای اخیر که درباره نفت می‌شنوید ، فکر کنید.

متقاعدسازی مشتری آنلاین

متقاعدسازی در فروش نفت

آیا فروش نفت همیشه از قاعده‌های منطقی پیروی می‌کند؟ در زمانی که یک رئیس جمهور در کشوری تغییر می‌کند ، سیاست‌های آن کشور هم تغییر می‌کند.

اگر تصمیمات رئیس جمهور قبلی منطقی بوده‌ است ، چرا باید تغییر کنند؟

همه چیز احساسی است حتی فروش نفت!

پس برای اینکه بتوانیم در دنیای مجازی مشتری را متقاعد کنیم ، باید بر روی احساسات او تاثیر بگذاریم.

احساساتی که نمی‌بینیم ، بو نمی‌کنیم ، نمی‌چشیم ، نمی‌شنویم و حس نمی‌کنیم.

و به جای همه اینها ، فقط یکسری احساسات خودمان را که از قبل در دل متن‌ها ، عکس‌ها ، فیلم‌ها و صداها به جا گذاشته‌ایم به مشتری منتقل می‌کنیم.

متقاعدسازی در دنیای واقعی هم کار بسیار مشکلی است. و لازم است تا نکات بسیاری را در این زمینه یاد بگیریم. پس از یادگیری متقاعدسازی مشتری آنلاین نترسید.

اولین گام برای متقاعدسازی مشتری آنلاین

اولین گام برای متقاعدسازی مشتری آنلاین ، استفاده از تصویر آواتار مشتری در ذهن خودمان است.

ما برای اینکه احساسات درستی را به مشتری آنلاین منتقل کنیم ، باید یک تصویر نمونه از او داشته باشیم.

باید دقیقا مشخص کنیم که مشتری‌های ما ممکن است چه سنی ، چه جنسی و با چه خلق و خویی باشند. باید دقیق مشخص کنیم که مشتری‌های ما به چه چیزهایی در خرید محصول ما اهمیت بیشتری می دهند.

مثلا برای فروش عینک دودی ، مشتری ما چه آواتاری خواهد داشت؟

من یک شخص بین ۱۵ تا ۳۰ سال را تصور میکنم. یک خانمی که دوست دارد متفاوت از جامعه اطرافش دیده شود. و البته پول خیلی زیادی برای این تفاوت خرج نمی‌کند. (این مشتری منه و دوست ندارم که پول زیاد خرج کنه. شما به مشتری خودت فکر کن :) )

مشتری من حوصله خرید طولانی از سایت را ندارد. و بیشتر اهل دیدن تصاویر است تا متن. پس من یک صفحه اینستاگرام ایجاد می کنم. و برای پرداخت آن هم از صفحه پرداخت شخصی استفاده می‌کنم. و لینکش را در بیو اینستاگرام قرار می دهم.

پیشنهاد می‌کنم این مقاله مفصل را بخوانید : انواع مشتری آنلاین ( ساخت آواتار مشتری آنلاین قبل از فروش)

آواتار مشتری من آماده است. فقط کافیست تا قدم های بعدی را هم بردارم.

دومین گام برای متقاعدسازی مشتری آنلاین

اعتبار فروشگاه شما می تواند به متقاعدسازی مشتری آنلاین کمک زیادی کند. یکی از راه کارهایی که می توانید برای اعتبارسازی استفاده کنید ، داشتن شبکه های اجتماعی با بازدید کننده زیاد است.

حتی اگر کسب و کار اینترنتی شما بر مبنای یک وب سایت طراحی شده باشد ، داشتن شبکه های اجتماعی با بازدید کننده زیاد خیلی کمک کننده است.

مردم می توانند از طریق شبکه های اجتماعی شما را راحتتر ببینند. راحتتر ارتباط برقرار کنند. و در نهایت راحتتر به سایت شما وارد شوند.

گام سوم برای متقاعدسازی مشتری آنلاین

تولید محتوای مرتبط با کسب و کار خودتان. یکی از ایده هایی که جدیدا در کسب و کارهای اینترنتی می‌بینیم ، تولید محتواهای غیرمرتبط و حتی در بعضی موارد ، محتوای زرد (تقریبا غیراخلاقی) است.

تولید محتوایی که به محصول ما ارتباطی ندارد ، تا اندازه ای بازدید کننده ما را زیاد می کند. اما تجربه نشان داده که نرخ خرید را در بسیاری از کسب و کارها افزایش نمی دهد.

این مقاله را بخوانید : محتواسازی ( تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی)

کم پیش میاید که شما در یک سوپر مارکت ، به دنبال پالتویی شیک باشید.

پس محدوده کاری تان را برای مخاطب مشخص کنید. حتی اگر فروشگاهی با چند محصول کاملا متفاوت هستید ، باید محتوایی تولید کنید که مرتبط با انواع محوصلاتتان باشد.

گام بعدی برای متقاعدسازی مشتری آنلاین

توجه به خواسته های مشتری آنلاین. خیلی از طراحان سایت و همینطور صاحبان کسب و کارهای آنلاین ، بدون توجه به سبک و علاقه آواتار مشتریان خود ، رنگ و طرح دلخواه خودشان را برای کسب و کارشان انتخاب می کنند.

اگر کسب و کار شما در جایگاه مدسازی در دنیاست (مثل شرکت های بزرگ فشن فرانسوی) این مساله به کسب و کار شما کمک می کند. چون مشتری منتظر است تا ببیند که شما برای سال جدید چه رنگی را پیشنهاد می دهید.

اما باور کنید که خیلی از کسب و کارهای آنلاین قرار نیست که بر روی سبک زندگی مردم اثر بگذارند. تصور کنید که دیجی کالا اجبار کند تا همه مشتریان ، همه محصولات را فقط از طیف رنگ زرد انتخاب کنند. به نظرتان چه اتفاقی میافتد؟

توصیه میکنم برای یادگیری متقاعدسازی مشتری این دوره را از دست ندهید :

دوره درس های طلایی فروش

و گام های بعدی متقاعدسازی مشتری آنلاین

گام های زیاد دیگری هستند که فرصت گفتن آنها در این مقاله کوتاه نیست. شما می توانید مطالب بیشتری را برای متقاعدسازی مشتری آنلاین در کتاب «روانشناسی مشتری آنلاین» بخوانید.

همچنین کتاب متقاعدسازی چالدینی برای تقویت ارتباطات نوشته شده ، اما می توان از محتویات آن تجربیاتی برای متقاعدسازی مشتری آنلاین با تولید محتوای متقاعد کننده استفاده کرد.


اگر سوالی دارید از من بپرسید : @dr_mhasani  (تلگرام)

0 0 رای‌ها
امتیاز به این آموزش
عضو شدن در ...
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها