تکنیک فروش موفق چیست؟ – راه کارهای عملی برای افزایش فروش

تکنیک فروش موفق

تکنیک فروش موفق به ما کمک می کند تا بتوانیم به تعداد بیشتری از مشتری هایمان بفروشیم.

اگر ما بدانیم که دقیقا خواسته و نیاز مشتری ها چیست ، می توانیم  دقیقتر و بیشتر بفروشیم. اما همیشه ممکن نیست که در یک زمان کوتاه با روحیات و نیازهای مشتری آشنا شویم. برای همین هم بسیاری از مشتریانی که ما را محصول ما را می بینند ، از دست می دهیم.

برای اینکه بتوانیم فروش موفقی را تجربه کنیم ، باید بتوانیم با مشتری از لحاظ احساسی ارتباط خوبی برقرار کنیم. اگر محصول شما یک محصول عمومی مثل خوراک یا پوشاک است ، زمان کوتاه تری برای تاثیرگذاری احساسی بر روی مشتری لازم دارید. اما برای فروش محصولات خاص باید برنامه ریزی بیشتری کنید.

تاثیرگذاری بر روی روند خرید یک مشتری می تواند ما را به موفقیت برساند. اگر بتوانیم در مدت زمان مناسب بر روی مشتری اثر خوبی بگذاریم ، می توانیم فروشمان را چند برابر کنیم. فقط کافیست چند تکنیک ساده را اجرا کنیم.

تکنیک فروش موفق

اولین تکنیک فروش موفق : زیاد حرف نزنید.

برای اینکه فروش بهتری داشته باشید ، زیاد حرف نزنید. انسان ها دو دسته اند ، درونگرا و برونگرا.

اگر مشتری شما درونگرا باشد ، حرف زدن زیادی شما باعث آزار او و عدم خریدش میشود. و همینطور اگر مشتری برونگرا باشد ، دوست دارد که خودش با شما حرف بزند و منتظر صحبت شما نیست.

پس سعی کنید که زیاد حرف نزنید. و در موقع لازم فقط جمله های کوتاه و تاثیرگذار بگویید.

دومین تکنیک فروش موفق : خوب گوش کنید

اگر می خواهید نیاز مشتری را برآورده کنید ، اول باید بدانید که دقیقا نیاز او چیست. پس خیلی خوب به صحبت های او گوش کنید. و سعی کنید نکات مهمی را از صحبت های او درک کنید. و بعد با جمله های کوتاه و تاثیرگذار ، مشتری را به سمت خریدی که نیاز دارد ، هدایت کنید.

سومین تکنیک فروش موفق : در اینترنت فعال باشید

اگر هنوز کسب و کارتان را در اینترنت معرفی نکرده اید ، تقریبا ۹۰ درصد بازار را از دست داده اید. رقیبان زیادی هستند که سعی می کنند تا با بازاریابی ، تبلیغات و حتی فروش در وب سایت و شبکه های اجتماعی ، از شما جلو بزنند.

برای اینکه بیشتر بفروشید ، باید بهتر دیده شوید. بستر اینترنت (وب سایت و شبکه های اجتماعی) پربازدیدترین محل برای دیده شدن محصول و خدمات شماست. اگر با وب سایت آشنایی چندانی ندارید ، می توانید به سادگی با استفاده از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام ، خدمات و محصولات خودتان را به میلیون ها ایرانی معرفی کنید.

البته یادمان باشد که دیده شدن مساوی فروختن نیست. بلکه دیده شدن یکی از اولین قدم هایی است که در فروش محصول برمیداریم.

این کتاب رایگان را بخوانید : کتاب الکترونیکی روانشناسی مشتری آنلاین

چهارمین تکنیک فروش موفق : قیمت ندهید

اگر میخواهید محصولی مثل مواد خوراکی در فروشگاه زنجیره ای بزرگی بفروشید ، قیمت دادن کار بسیاری خوبی است. اما برای سایر محصولات (خدماتی یا فیزیکی) سعی کنید تا مرحله نهایی فروش ، قیمت ندهید.

قیمت دادن باعث می شود که ذهن مشتری از همان ابتدا نسبت به محصول شما گارد بگیرد. پس تا جایی که مشتری خسته نشده و هنوز نسبت به خرید محصول مردد است ، قیمت را پنهان کنید.

پنجمین تکنیک فروش موفق : تنوع محصول زیاد نداشته باشید

اگر فکر میکنید که با تنوع زیاد یک نوع محصول ، سلیقه های مختلفی را راضی به خرید میکنید ، سخت در اشتباه هستید.

تنوع زیاد باعث خستگی ذهن مشتری و سردرگمی او می شود. تقریبا برای همه مشتری های رو کره زمین ، مقایسه دو یا نهایتا ۳ برند از یک محصول کافیست. و تنوع بیشتر از آن باعث عدم خرید مشتری می شود.

حتی در بسیاری از محصولات نیازی به هیچ گونه تنوعی نیست. به عنوان مثال دقت کنید که در فروشگاه های پوشاک ، اجناس تک بیشتر خریدار دارند تا لباس های هم مدل و هم رنگ.

شاید کاهش تنوع از یک نوع محصول ، در برخی موارد باعث کاهش تعداد مشتری شود. اما تعداد مشتری هایی که خرید می کنند مهمتر از مشتری هایی ست که فقط محصول را می بینند.

ممکن است شما تعداد ۱۰۰ مشتری در روز داشته باشید که فقط ۲۰ نفر از آنها خرید کنند. اما با این تکنیک تعداد مشتری های شما به ۸۰ نفر کم می شود. ولی فروش تان از ۲۰ نفر به ۳۰ نفر اضافه می شود.

یادتان باشد که تعداد فروش نهایی مهم است و نه فقط تعداد بازدید کننده ها.


اگر سوالی دارید از من بپرسید : @dr_mhasani

0 0 رای‌ها
امتیاز به این آموزش
عضو شدن در ...
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها