بیکارم چه مغازه ای بزنم ؟

بیکارم چه مغازه ای بزنم

بیکارم چه مغازه ای بزنم ؟ سوالی که این روزها خیلی از من میپرسند. البته باز کردن مغازه نیاز به سرمایه حداقلی دارد. پس این راهنمایی برای کسانی هست که یک حداقل سرمایه دارند. برای انتخاب نوع مغازه، باید چند عامل را در نظر بگیرید. مثلاً:

– علاقه و تخصص شما در زمینه‌ی باز کردن مغازه

اگر به کاری علاقه کافی نداشته باشید نمیتوانید هر روز سرحال به محل کار خود بروید و مشتریان را با ذوق راهنمایی کنید تا از شما بهتر بخرند. پس اگر دقت کنید که مغازه و شغلی که انتخاب میکنید ، را در حد یک حداقل مورد نیاز، دوست داشته باشید ، حتما موفق تر عمل خواهید کرد.

– نیاز و تقاضای بازار برای محصول یا خدمت قابل فروش در مغازه شما

اگر محصولاتی را در مغازه بفروشید که مردم به آن نیاز ندارند ، هر چقدر هم که تبلیغات کنید و فروشنده خوبی باشید ، باز هم موفقیت چندانی از باز کردن مغازه نسیبتان نمی شود.

پس محصولاتی را پیدا کنید که مردم به صورت روزانه خرید میکنند یا لااقل ماهیانه نیاز به خرد آن محصولات دارند تا زودتر به نتیجه برسید.

– سرمایه و هزینه‌های شما برای راه‌اندازی و اداره‌ی مغازه

مراقب باشید ، هیچکس به شما نمیگوید که برای راه اندازی مغازه خود چقدر هزینه کرده و چقدر سرمایه داشته است. این پنهان کاری در بازار ایران بسیار زیاد است. اما از متخصصین کسب و کار می توانید بپرسید که به طور دقیق چقدر سرمایه برای باز کردن مغازه لازم دارید.

شما همیشه میتوانید در قسمت نظرات همین مطلب بپرسید تا بتوانم شما را راهنمایی کنم.

– رقابت و مزیت رقابتی شما نسبت به سایر فروشندگان

رقابت بین مغازه دارها معمولا بر سر قیمت است. اما این بزرگترین اشتباه یک مغازه دار است. چون رقابت بر سر قیمت تمامی ندارد و همیشه دست بالای دست بسیار است. پس برای رقابت با سایر مغازه ها از مسایلی دیگر به غیر از قیمت استفاده کنید . مانند دکور متفاوت ، ساعت کاری متفاوت ، جور کردن اجناس متنوع ، خوشرویی و خوش برخوردی و …

خوشرویی و خوش برخوردی از مهمترین نکات فروش است که می تواند در برنده شدن شما با رقبا کمک بسیار بزرگی کند.

فروشندگی و فروشنده خوب بودن مهمترین مزیت رقابتی در بازار ایران است. چون بسیاری از ما ایرانی ها در هیچ مرحله ای از زندگی فروشنده خوب بودن را آموزش ندیدیم.

اما نگران نباشید ، در آموزش فروش که در سایت قراردادم میتوانید فروشنده حرفه ای بودن را یاد بگیرید و تمرین کنید. (اینجا بزن و آموزش کامل فروش را ببین)

– قوانین و مقررات مربوط به فعالیت شما

اگر هیچ قاعده مشخصی برای فروش ، چیدمان ، حساب و کتاب ، نحوه خریدمحصول ، نحوه فروش و … نداشته باشید ، خیلی سریع سرمایه خود را از دست میدهید و ورشکست می شوید.

تجربه های شخصی من را در اینجا بخوانید تا از ورشکستگی جلوگیری کنید.

 

بر اساس این عوامل، می‌توانید یک لیست از مغازه‌های ممکن را تهیه کنید و مزایا و معایب هر یک را مقایسه کنید. من هم می‌توانم با پاسخ به پرسش های شما که در قسمت نظرات میپرسید، برخی از ایده‌های مغازه‌داری را برای شما پیشنهاد کنم.

ایده های مهم برای کسی که می گوید : بیکارم چه مغازه ای بزنم ؟

– فروشگاه آنلاین: راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین درباره محصولاتی که علاقه‌مند به آنها هستید، می‌تواند گزینه‌ای خوب باشد. برای شروع می‌توانید از پلتفرم‌های فروشگاه ساز آنلاین مانند Shopify استفاده کنید و محصولات خود را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه کنید.

– رستوران یا کافه: اگر علاقه‌مند به صنعت غذا و رستوران‌داری هستید، راه‌اندازی یک رستوران یا کافه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در نظر داشته باشید که این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ و تجربه مناسب در مدیریت و اجرای رستوران است.

– مغازه لباس یا اکسسوری: اگر علاقه‌مند به مد و لباس هستید، راه‌اندازی یک مغازه لباس یا اکسسوری می‌تواند جذاب باشد. در این صورت، می‌توانید محصولات جدید را تهیه کنید یا با تامین کنندگان همکاری کنید.

– خدمات شخصی: اگر مهارت خاصی در زمینه خدمات شخصی دارید، می‌توانید مغازه‌ای راه‌اندازی کنید که این خدمات را ارائه می‌دهد. مثلاً، آرایشگاه، سالن زیبایی، خدمات ماساژ، آموزشگاه زبان و…

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.