هوشمندسازی کسب و کار چیست ؟ – رادیو هوشمندی (قسمت اول)

کسب و کار هوشمند

 

رادیو هوشمندی (قسمت اول) :

هوشمندسازی کسب و کار یا کسب و کار هوشمند ؟

 

کسب و کار هوشمند

 

  برای دانلود فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنید (حجم ۲٫۴۶MB) 

  برای دانلود فایل Pdf کافیست اینجا کلیک کنید  

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

بزرگواران سلام . من محسن حسنی ، مشاور و مدرس هوشمندسازی کسب و کار هستم از مجموعه هوشمندسازی ، جایی که سعی مکنیم تا با هوشمندسازی کسب و کارهای مختلف ، رشد اقتصادی بهتری رو برای کشورمون به وجود بیاریم. و شما در حال گوش دادن به اولین فایل از سری فایل های رادیو هوشمندی هستید.

در اولین قسمت از رادیو هوشمندی ، در مورد تفاوت هوشمندسازی کسب و کار و کسب و کارهای هوشمند برای شما صحبت میکنم.  اگر ما تفاوت این ها رو در ابتدای راه هوشمندسازی بدونیم ، می تونیم خیلی بهتر ، از ابزارها و راه کارهای هوشمند در بالا بردن بهره وری کسب و کارمون استفاده کنیم.

کسب و کار هوشمند به معنی ایجاد کسب و کاریه که کاملا  براساس روش های هوشمند روز دنیا انجام بشه. مثل اسنپ ، زودفود و دیجی کالا .

اینها کسب و کارهایی هستند که برای ارتباط با مشتری نیاز به ارتباط فیزیکی ندارند. و مشتری هم به راحتی با ابزارهای هوشمند با این کسب و کارها ارتباط برقرار میکنه. چون می تونه در وقتش و هزینه هاش صرفه جویی زیادی داشته باشه.

اما هوشمندسازی کسب و کار ، برای تقویت کسب و کارهای سنتی انجام میشه. به صورتی که شکل کلی کسب و کار به همون حالت سنتی خودش باقی می مونه و فقط برای انجام بعضی از اموراتش ، از ابزار هوشمند استفاده می کنه. مثل فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شهروند که شکل سنتی فروشگاه فیزیکی خودشون رو حفظ کردن ولی با استفاده از ابزار هوشمند ، می تونن اطلاعات مشتری ها و خریدهاشون رو جمع کنند و با تحلیل سیستمی این اطلاعات ، تصمیم های بهتری برای فروش بیشتر بگیرند.

اینکه چه کسب و کاری باید به چه شکلی هوشمند بشه ، کاملا بستگی به نوع کسب و کار ، نوع محصول و خدماتش و همینطور بستگی به نظر و نیاز مشتریاش داره.

مثلا من برای خریدهای عمده ترجیح میدم با دختر کوچیکم به فروشگاه های زنجیره ای بریم. چون هم خرید انجام میدم و هم دخترم رو به گردش در فروشگاه و بازی با چرخ های خرید میبرم.

اما برای سفر درون شهری ، ترجیح میدم که در سریع ترین زمان و با دقت بالا و همینطور هزینه کمتر از نرم افزارهایی مثل اسنپ استفاده کنم.

پس مدیر هر کسب و کاری باید ببینیه که مشتریاش چطور راضیترند و اینکه چطوری هزینه های کمتری رو برای ارایه محصول یا خدماتش به دوش مشتری میذاره.

ایده اسنپ (تاکسی اینترنتی) از نیاز مشتری ها به صرفه جویی در وقت و هزینه استفاده کرده و با حذف دفتر فیزیکی از مسیر ارتباط مشتری با راننده ، تونسته وقت و هزینه مشتری رو در سفر درون شهری کم کنه.

یا اینکه فروشگاه رفاه تونسته با ایجاد یه محیط فیزیکی خیلی خوب ، مشتریاش رو جذب کنه.

در نهایت برای اینکه تصمیم درستی برای هوشمندسازی کسب و کارمون بگیریم ، لازمه که اولا تفاوت هوشمندسازی کسب و کار با کسب و کار هوشمند رو بدونیم و بعدهم ابزار و راه کارهای هوشمند رو بشناسیم.

ممنونم که در این بخش از رادیو هوشمندی بامن همراه بودید. تا بخش بعدی رادیو هوشمندی خدا نگدار شما همراهان عزیز.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

×
×

سبد خرید