مشتری و فروشنده های نابینا و نامرئی – راه کارهای فروش غیرحضوری

مشتری و فروشنده

مشتری و فروشنده های نسل جدید معمولا نابینا و نامرئی هستند.

درست خواندید!

وقتی که در دنیای تکنولوژی به دنبال مشتری می گردیم ، فقط اثری از آنها می بینیم. اثری که ممکن است در حد فقط چند کلیک کردن باشد.

و فروشنده ها در این دنیای ارتباطات باید یاد بگیرند که نابینا نباشند. بینایی یا دیدن در دنیای جدید ما ، معنی‌های مختلفی دارد. گاهی دیدن همان دیدن با چشم عادی ماست.

گاهی دیدن به معنی خواندن چند کلمه است که در تلگرام یا … تایپ می شود. حتما شندید که دوستتان از شما می‌پرسد: « پیامی رو که برات فرستادم ، دیدی؟»

گاهی دیدن به معنی شنیدن صدای یک فایل صوتی است. یا شاید گاهی دیدن فقط خواندن گزارش کلیک کردن‌های کاربران باشد.

گزارش‌هایی که از عملکرد کاربران در سایت ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف می توان به دست آورد، مهمترین ابزار دیدن امروز هر کسب و کاری است.

مشتری و فروشنده

روش های سنتی یا تکنولوژیک تعامل مشتری و فروشنده

در جلسه ای که با مسئولین کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یکی از استان های کشورمان داشتم ، برایشان از مزیت های کسب و کار هوشمند و همینطور هوشمندسازی گردشگری ایران گفتم.

برایم جالب بود که مسولین گردشگری یک استان با قابلیت های بسیار زیاد گردشگری ، اصلا امکان بازاریابی اینترنتی را نمی دانستند. و فکر می کردند که با ورود تکنولوژی به بازار گردشگری ، امکان سفر حضوری و استفاده از فضای گردشگری مقاصد مختلف از مردم گرفته می شود.

اینکه چرا نسل گذشته ما اینقدر نسبت به تکنولوژی گارد دارند ، خودش جای سوال بزرگی است. اما اینکه چرا ما نسل جدیدها نمی توانیم آنها را برای استفاده از تکنولوژی در کسب و کارشان راضی کنیم ، سوال مهمتری است.

پاسخ این است که معمولا ما فروشندگانی هستیم که خوب نمی بینیم. و به اصطلاح نابینا شده ایم. خیلی از دوستانی که به دنیای استارتاپ و همینطور کسب و کارهای اینترنتی پا می‌‍گذارند ، را می‌بینم که سعی دارند روش‌های سنتی را به روش های تکنولوژیک تبدیل کنند.

به عنوان مثال سعی می کنند تا روش های فروش ، بازاریابی یا حتی تبلیغات را که در دنیای فیزیکی یاد گرفته‌اند ، در دنیای مجازی هم به کار ببرند.

اینکه بتوانیم از یاد گرفته های خودمان ، الگوسازی کنیم برای ایجاد خلاقیت کاملا درست است. اما اینکه بخواهیم یک گوسفند را در داخل آپارتمان نگه داری کنیم ، کمی عجیب است.

خیلی از روش های سنتی برای استفاده در دنیای مجازی کاملا منسوخ شده هستند. و باید روشهای جدیدی برای دیدن و دیده شدن در دنیای مجازی پیدا کنیم.

مشتری و فروشنده های نابینا و نامرئی کسانی هستند که ارتباط مستقیم باهم ندارند. برای همین هم از خیلی از احساسات همدیگر خبر ندارند.

توصیه میکنم برای یادگیری همزمان روش های فروش حضوری و اینترنتی ، این کارگاه را از دست ندهید :

دومین کارگاه فروش هوشمند (فروش حضوری + فروش اینترنتی)

کار سریع و کمی صبر برای تعامل مشتری و فروشنده نابینا و نامرئی

در اوایل کارم از استاد راهنمای خودم سوال کردم که برای ارسال ایمیل ، باید فقط آنهایی را نشانه بگیرم که ۵ یا ۱۰ ایمیل اولم را باز کرده اند؟

پاسخ سوال برایم جالب بود. ممکن است مشتری ای در طی ۵ سال فقط ایمیل های مرا پاک کند. ولی بعداز ۵ سال نیاز به محصول من پیدا کرده و از من خرید کند. پس هر اطلاعاتی که در دنیای مجازی به دست میاوری ، از دست نده.

مشتری و فروشنده های نابینا ، نمی توانند با تحلیل درست و هوشمند اطلاعات ، احساسات همدیگر را درک کنند. درحالی که به گفته ارسطو بیش از ۶۵ درصد کار متقاعدسازی را احساسات انجام میدهد. و احساسات را در دنیای مجازی فقط می توان از طریق تحلیل هوشمند اطلاعات درک کرد.

این صفحه را ببینید : دوره آنلاین جمع آوری و تحلیل هوشمند اطلاعات

راه کارهای هوشمند فروش غیرحضوری

برای فروش غیرحضوری ، بهترین راه کار استفاده از فروش غیرمستقیم است.

فروش غیرمستقیم یعنی اینکه ما باید برای فروش محصول ، از قبل در ذهن مشتری جای بگیریم. و محصولمان را در شکل ها و مراحل مختلف به مشتری معرفی کرده باشیم.

به عنوان مثال تصور کنید که می خواهید از طریق یک کانال تلگرامی، گل بفروشید. برای اینکه بتوانید گل های زیادی را بفروشید ، باید اعضای کانال تان زیاد باشند.

پس باید فکری برای افزایش بازدید کننده کنید. یکی از راه کارهای هوشمند برای افزایش بازدید کننده ، خرید اعضای واقعی است.( که در اینترنت به فراوانی می فروشند.)

اما مشکل اینجاست که این اعضای واقعی بعداز اضافه شدن به کانال شما ، باید برای مدت طولانی در آن بمانند تا تبدیل به خریدار واقعی شوند.

پس اگر می‌خواهید در دنیای مجازی مشتری شما را ببیند ، باید محتوای جذاب و مناسب کسب و کارتان تولید کنید.

این مقاله را بخوانید : محتواسازی ( تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی )

تولید محتوا یا محتواسازی یکی از موثرترین روشهای تبلیغاتی در دنیای مجازی است. تولید محتوا باید براساس نوع مشتری و محصول ما تولید شود. یعنی محتوا توضیحات جذابی برای یک سری محصول باشد که نشانی از برند ما هم در آن دیده شود.

و همینطور باید محتوای تولید شده را در جای مناسبی به دید مشتریان خودمان بگذاریم. مشتریانی که از بین میلیاردها مشتری در سطح دنیا انتخاب می شوند.

چرا این مقاله را نمی خوانید : مشتریان خاص یا مخاطبان کلیدی کسب و کار

درنهایت بهترین راه کار هوشمند برای فروش غیر مستقیم در دنیایی که مشتری و فروشنده ها نابینا و نامرئی شده اند ، تولید محتوای مناسب و به جاست. اگر فکر میکنید که لازم است تا در دنیای مجازی کسب و کارتان را توسعه دهید ، پیشنهاد می کنم قبل از آن حتما کتاب روانشناسی مشتری آنلاین را به رایگان بخوانید :

دانلود رایگان کتاب الکترونیکی « روانشناسی مشتری آنلاین »


پیشنهاد ویژه

فیلم سمینار فروش غیرمستقیم

اینجا رو کلیک کنید

اگر سوالی دارید از من بپرسید : @myintelBusiness

0 0 رای‌ها
امتیاز به این آموزش
عضو شدن در ...
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه
Inline Feedbacks
دیدن همه دیدگاه ها