درک سیستم ها از احساس مشتری

درک سیستم ها از احساس مشتری بزرگترین مشکل کار کردن با ابزار هوشمند است.

اگر بتوانیم قدرت درک احساسات را به ابزار هوشمند بدهیم ، ارتباط بهتر و بیشتری را با دنیای دلخواه مشتری برقرار می کنیم.

فرض کنید که می خواهید دوربین عکاسی شما هر زمان که فرزند دلبندتان لبخند زیبایی به صورت داشت ، از او عکس بگیرید.

یا اینکه می خواهید هر زمان بوی سوختگی در فضای ساختمان پخش شد ، دستگاه اتوماتیک اطفا حریق عمل کند.

یا اینکه می خواهیم موبایل مان معنی شعری که می خوانیم را برایمان بگوید.

و نمونه های خیلی زیاد دیگر که دوست داریم در ارتباط با ابزار هوشمند ، برای این ابزار قابل درک باشد ، نیاز مند اضافه کردن قابلیت درک احساسات به ابزار هوشمند است.

روابط انسانی

اگر به روابط انسانی دقت کنیم ، خیلی از اوقات کلماتی که گفته مشوند یا تصاویری که دیده می شوند ، دقیقا همان معنی ظاهری را نمی دهند.

به عنوان نمونه شعرهای زبان فارسی تقریبا معنی واضح و مستقیمی از کلماتشان ندارند. یا بیلبوردهای تبلیغاتی ، معمولا خیلی واضح نیستند و سعی میکنند تا فکر ما را بکار بگیرند تا در محصول یا خدماتی که معرفی می کنند ، بیشتر دقت کنیم.

اما ابزار هوشمندی که امروزه در اختیار ماست ، قابلیت درک معنای غیرظاهری دیده ها ، شنیده ها ، لمس شده ها . بو کرده ها را ندارند. در ابزار هوشمند مختلفی از این چهار حس برای انجام کارها استفاده می شود. (حس چشایی هنوز توسط هیچ رباتی قابل درک نیست.)

درک معنای واقعی

سوال اساسی در کار کردن با ابزار هوشمند این است که چطور از ابزاری که معنای واقعی کلمات ، تصاویر و… را درک نمی کنند ، در انجام کارهایی استفاده کنیم که تا دیروز انسان ها انجام می دادند.

این نگرانیِ بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف هست ، که باعث شده تا به سختی به سمت استفاده از ابزار هوشمند بروند.

مهمترین نکته ای که به درک ابزار هوشمند از دنیای اطراف ما ، کمک می کند ، تحلیل اطلاعاتی است که توسط همین ابزار بی احساس هوشمند جمع آوری می شود.

به دوربین گوشی همراه خود دقت کنید و همین حالا یک عکس از لبخند خودتان بگیرید. بله بسیاری از دوربین های امروزی قابلیت تشخیص لبخند شما را دارند.

پس اگر گوشی همراه من توانایی تشخیص لبخندم را دارد ، می تواند احساس شادی را هم درک کند.

بله دقیقا ، ابزار هوشمند با قابلیت تشخیص حالات انسانی و محیط اطراف خودشان ، می توانند احساسات ما را هم درک کنند.

درک ابزار هوشمند از احساس مشتری

با یک مثال ذهن ما آماده پذیرایی از این باور شد که می شود احساسات را به ابزار هوشمند اضافه کرد.

پس چرا در استفاده از ابزار هوشمند دیگری که در محیط زندگی و کارمان استفاده می کنیم ، این قابلیت را نمی بینیم.

احساسات ابزار هوشمند

کارهایی که توسط ابزار هوشمند انجام می شوند ، به دو بخش کلی تقسیم می شوند.

اولین بخش جمع آوری هوشمند اطلاعات است. هر انسانی برای ارتباط با محیط اطراف و انسان های دیگر ، نیاز دارد تا از طریق حواس پنجگانه خود ، آنها را درک کند. انسان ها باید بو ، مزه ، لمس کردن ، صدا و تصویر را درک کنند تا برای لحظه به لحظه زندگیشان تصمیم بگیرند.

ابزار هوشمند در بهترین حالت خود ، باید مثل یک انسان ، قابلیت درک محیط و اطرافیان خود را از طریق همین حواس پنجگانه درک کنند.

پس برای ایجاد درک و احساس در ابزار هوشمند ، در اولین قدم ، نیازمند استفاده از ابزاری هستیم که به جای ما بو بکشند ، ببینند ، لمس کنند و بشنود.

اطلاعاتی که از طریق ابزار هوشمند جمع آوری می شوند ، می توانند به درک احساسات توسط آنها کمک کنند. هر چه اطلاعات صحیح تری به ابزار هوشمند بدهیم ، درک درستری از اطرافشان دارند.

دومین بخش تحلیل هوشمند اطلاعات است. همه اطلاعاتی که توسط ابزار هوشمند جمع آوری می شوند ، تبدیل به اعداد بی مفهوم صفر/یک می شوند.

و متخصصان باید با استفاده از روش های تحلیل هوشمند اطلاعات ، معنی این اطلاعات را مشخص کنند. به این کار داده کاوی گفته می شود.

داده کاوی (تحلیل اطلاعات) توانایی درک احساسات را به ابزار هوشمند می دهند. متخصصان با تعریف حالت های شادی ، غم ، ترس و … در دوربین های عکاسی می توانند ، دوربین هایی بسازند که در لحظه شادی از شما عکس بگیرند.

تعریف های از پیش تعیین شده می توانند به ابزار هوشمند کمک کنند تا آنچه در حال اتفاق افتادن هست را با پیش فرض های خودشان مقایسه کنند و برای ابراز احساسات تصمیم بگیرند.

درک هوشمند آنلاین

اما همیشه درک احساسات از پیش تعریف شده ، محدود هستند به حالت هایی که متخصصان برای یک ابزار هوشمند تعریف کردند.

به عنوان مثال دوربین هایی که قابلیت تشخیص لبخند را دارند ، قابلیت تشخیص غم را ندارند. مگر اینکه قبل از اتمام مراحل ساخت دوربین ، متخصصان ، حالت های غم را هم برای دوربین تعریف کرده باشند.

به همین دلیل بهترین روش تحلیل اطلاعات ، تحلیل آنلاین اطلاعات با قابلیت یادگیری است.

اگر ابزار هوشمند قابلیت یادگیری را مثل یک کودک نوپا داشته باشند ، می توانند به مرور زمان و با استفاده های بیشتر ، احساسات بیشتری را درک کنند.

این اتفاق در فضای کسب و کار ، در نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان تعریف شده است.

اگر به قابلیت های این نرم افزارها دقت کنید ، می توانید گزینه هایی با عنوان تشخیص مشتریان خوش حساب یا بدحساب را ببینید.

ابزار و نرم افزارهای هوشمند

در تکنولوژی هایی که در سال های اخیر به بازار آمده اند ، ترکیب نرم افزارهای خاص با ابزار هوشمند خاص را می بینیم.

مثلا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری که قابلیت جمع آوری هوشمند اطلاعات را داشته باشد ، می تواند با استفاده از سنسورهای خاص ، قد و وزن مشتریان یک فروشگاه پوشاک را به صورت نامحسوس به دست بیاورد. تا برای فروش بهتر تحلیل شوند.

به همین خاطر لازم است تا هر وقت که خواستیم به استفاده از ابزار هوشمند یا نرم افزارهای خاص فکر کنیم ، ببینیم که آیا قابلیت های هوشمند در استفاده از ابزار و نرم افزار ، با هم ترکیب شدند یا خیر.

توصیه ای مهم برای درک احساسات مشتری

اگر خواستید که از احساسات مشتریان خود اطلاع پیدا کنید ، باید متناسب با فضای کسب و کار خودتان ، از ابزار هوشمند و همینطور از نرم افزارهایی که قابلیت کار کردن با این ابزار را دارند ، استفاده کنید.

قطعا با درک صحیح احساسات مشتریان می توانید بازاریابی ، تبلیغات و فروش موثرتری داشته باشید.


پیشنهاد ویژه رد نشدنی

فیلم سمینار فروش غیرمستقیم

با تخفیف ۹۰ درصدی

کد تخفیف : sales-90

اینجا رو کلیک کنید

اگر سوالی دارید از من بپرسید : @myintelBusiness

×
×

سبد خرید