روش های نوین فروش – روش هایی که به چندبرابر شدن فروش شما کمک میکنن!

روش های نوین فروش

روش های نوین فروش چیزی به جز درک احساس مثبت مشتری نیست.

وقتی که بتونیم احساس خوب و مثبتی در وجود مشتری ایجاد کنیم ، اونوقته که میتونیم فروش رو انجام بدیم.

این گفته رو در کتاب بسیار خوب «ذهن کامل نو» میخونیم که ذهن انسانهای امروزی فقط در یک بعد با ماشین ها فرق داره و اونهم توانایی درک احساسات انسانی است.

فروش از طریق ماشین ها خیلی وقته که در کشور ما هم ایجاد شده. نمونه هاش رو در مترو و ورزشگاه ها میبینیم. دستگاه هایی که داخلشون پر از خوراکی های مختلفه و فقط کافیه شماره خوراکی رو که میخوایم وارد کنیم و کارت بکشیم.

خیلی وقته که کسب و کارهای ایرانی هم دارن به سمت خودکارشدن پیش میرن. دیگه لازم نیست یه فروشنده کاربلد رو پشت پیشخون مغازه بذارید تا مشتری رو راضی کنه اون چیزی رو بخره که واقعا لازم داره.

روش های نوین فروش

روش های نوین فروش مساوی درک احساسات مشتری

اگر میخواید در این دنیایی که هر روز ماشینی تر میشه جایگاه خوبی در کسب و کارها داشته باشید ، باید تفاوت خودتون رو با ماشین به نمایش بذارید.

در کشور ما به زودی تغییراتی اتفاق میافته که بتونه هزینه های فروش رو برای کسب و کارها کم کنه. دستگاه های خودکار فروش ، فروشگاه های اینترنتی ، حسابدارهای اتوماتیک ، صندوقداران خودکار و …. جایگزین آدم ها میشن.

و مطمئن باشید که تعداد زیادی از فروشندگان ، مغازه دارها ، حسابدارها و … از دور کسب و کارها خارج میشن. حتی پزشکانی که کارهای روتین تشخصی درمانی رو انجام میدن به زودی از دور خارج میشن.

پس همه ما بیکار میشیم؟

اما یه نکته بسیار مهم باقی میمونه که باعث نجات شغل های ما میشه. توانایی ما انسانها در درک احساسات مون ، ما رو از ماشین ها جدا میکنه.

اگر میبینیم که هنوز در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای فروشندگانی در بین قفسه ها به شما توصیه میکنن تا اجناسی رو بخرید ، به این خاطره که گفتگو با انسان ها روی همه ما تاثیر متفاوتی داره.

اگر شما از یک ماشین بخرید ، ممکنه فقط چیزهایی رو بخرید که از قبل بهشون فکر کردید. اما وقتی که با یک انسان گفتگو میکنید ، ممکنه اجناسی هم که اصلا قصد خریدشون رو نداشتید ، بخرید.

پس راه نجاتی برای باقی موندن ما در کسب و کارمون هست. و اون هم استفاده از روش های نوین فروش.

برای شرکت در لایو اینستاگرام
#فروشنده_خوب
اینجا را لمس یا کلیک کنید

روش های نوین فروش چیه؟

روش های نوین فروش روش هایی از فروش هست که سعی مکنیم با اونها بر روی احساسات مشتری ها تاثیر مثبتی بذاریم.

اگر بتونیم با کلمات و جملاتی که میگیم و با انجام یکسری اقدام ، روی ذهن مشتری تاثیر خوبی بذاریم ، میتونیم فروش بسیار خوبی رو تجربه کنیم.

فقط کافیه که این مراحل رو به درستی رعایت کنیم. مراحلی که در ادامه نوشتم ، پس و پیش شون مهم نیست. مهم اینه که حتما انجامشون بدید.

مرحله اول روش های نوین فروش

اولین قدم برای فروش به روش نوین ، درک احساس فعلی مشتری ست. یعنی سعی کنیم که الان مشتری نسبت به ما و محصولات مون چه حسی داره.

و بتونیم درک کنیم آیا از سر اجبار خرید یه محصول خاص به سراغ ما اومده یا از سر علاقه؟ آیا اصلا محصولی که میخواد بخره رو دوست داره یا محتاج اونه؟

مرحله دوم روش های نوین فروش

مرحله دوم معاینه است. مثل پزشکی که با پرسیدن سوالات دلگرم کننده ، صادقانه و مهربانانه از بیمار درباره درخواست و مشکلش سوال میپرسه ، یه فروشنده خوب هم برای اینکه بتونه احساسات مشتری رو درک کنه ، باید سوال های خوبی از مشتری بپرسه.

مثلا اگر پوشاک میفروشه از مشتری بپرسه که برای چه وقتهایی میخواد لباس رو بپوشه؟ یا آیا میخواد اون رو در مراسم خاصی بپوشه؟

سوالاتی که خیلی با فضای خصوصی زندگی مخاطب درگیر نمیشه ولی درک درستی به فروشنده برای راهنمایی بهتر مشتری میده.

مرحله سوم

اینکه چقدر در مرحله دوم سوال بپرسیم بستگی به علاقه مشتری برای جواب دادن نداره. بلکه بستگی به خوب پرسیدن فروشنده داره. فروشنده اگر سوال های خوبی بپرسه ، مشتری با کمال میل جواب میده تا به خواسته خودش برسه.

اما در مرحله سوم باید به دنبال پیدا کردن محصول یا خدماتی باشیم که بتونه حال مشتری رو خوب کنه. اگر از مشتری سوال پرسیدید و متوجه شدید که لباس مشکی رو برای عزاداری لازم داره ، خواهشا لباس مشکی که آرم زرد رنگ روی سینه ش داره پیشنهاد ندید!

در مرحله سوم پیشنهادات خودمون رو ارایه میکنیم. و البته تمام سعی مون رو میکنیم که این پیشنهادات به درد مشتری بخوره و بتونه حال مشتری رو خوب کنه.

مرحله چهارم روش های نوین فروش

نهایی کردن فروش هست. نهایی کردن فروش یعنی اینکه مشتری راضی بشه محصول یا خدمت رو از شما دریافت کنه و به جاش پول رو پرداخت کنه.

اگر مشتری پول رو پرداخت کرد و برق رضایت رو در چشماش دیدید ، شما یک فروشنده عالی هستید که در بازار امروز رشد بسیار عالی میکنید.

خیلی وقت ها مشتری به اجبار به دلیل انحصار محصول یا کمیاب بودنش ، اون رو از ما میخره. اما از خریدش راضی نیست. این فروختن به زودی با دنیا خداحافظی میکنه.

چون حتما مشتری های ناراضی به دنبال روشی برای جایگزینی فروشنده بد هستن. و به محض اینکه روش جایگزین به وجود بیاد ، فروشنده بد باید از دنیای فروشندگی خداحافظی کنه.

امیدوارم که همیشه فروشنده عالی باشید. 


اگر سوالی دارید از من بپرسید : @Dr_mhasani

برای شرکت در لایو اینستاگرام
#فروشنده_خوب
اینجا را لمس یا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

×
×

سبد خرید